• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Spelberoende... Söker samlingslån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 325
Mottagna reaktioner
802
Poäng
717
jag beklagar
kämpa du med!
Hur mycket är lånen och nu utmätningen på?
Har du barn?
Skickar styrkekramar❤️
Lånen är totalt på 720000:-. Löneutmätningen just nu 7000:- men kommer öka inom ett år till 10000:- då jag kommer ha mer ut i lön.
Jag har inga barn, inte tänkt skaffa heller. Är 35 år. Men så många drömmar har jag behövt skjuta på framtiden pga detta, och vissa månader har kontot varit tomt med mer än 2 veckor kvar till lön. Sjukt vad spelande kan göra.

Styrkekramar tillbaka ❤️
 

Elsa

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 November 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Lånen är totalt på 720000:-. Löneutmätningen just nu 7000:- men kommer öka inom ett år till 10000:- då jag kommer ha mer ut i lön.
Jag har inga barn, inte tänkt skaffa heller. Är 35 år. Men så många drömmar har jag behövt skjuta på framtiden pga detta, och vissa månader har kontot varit tomt med mer än 2 veckor kvar till lön. Sjukt vad spelande kan göra.

Styrkekramar tillbaka ❤️
kämpaaaa!!! ❤️Vi kommer ur detta❤️
 

Majs

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
26 Maj 2022
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Hej alla här!
En mamma här som hamnade först i skilsmässa sen spelberoende...
Jag har varit i en sådan hemsk bubbla,samlat på mig lån tills det inte gick mer! Sitter i skuld c 400k och tre av dem hamnade nu hos inkasso,har spärrat mig själv för två veckor sedan på 6 månader,hatar mig själv och är grovt deprimerad över mitt dåliga beslut som fick mig hamna i skulder!!! Vet ej hur man går vidare.
Min tanke är vänta tills jag kan söka hos nstart,om jag ens klarar av inkasson tills den dagen kommer...
Tips?
kan man ansöka lån hos nstart efter 6 mån spelfrihet?
Tack Tack!!!
Kämpa på! Jag vet precis vilken sits du är i.
Allting är bara grått, mörkt och likgiltigt.

försök att ta ett beslut som du vet är i rätt riktning.
Ansök hos reloan, 6 månader spelfrihet är inget hinder för dem!
 

Elsa

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 November 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Kämpa på! Jag vet precis vilken sits du är i.
Allting är bara grått, mörkt och likgiltigt.

försök att ta ett beslut som du vet är i rätt riktning.
Ansök hos reloan, 6 månader spelfrihet är inget hinder för dem!
tack ! kämpa du med!!!
Reloan efter 6 mån? jag har så många uc ff
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 325
Mottagna reaktioner
802
Poäng
717
Sista året har mitt humör varit en bergochdalbana. Har varit så lättirriterad att jag knappt känt igen mig själv. Så läste jag en artikel skriven av en psykolog. Om att nervsystemet överbelastas av stress om vi ständigt pendlar mellan att älta det som varit och oroa oss för det som kommer. Att vi inte får nån återhämtning om vi inte kan vara här och nu ibland. Och då insåg jag att spelmissbruket jag haft har varit en enorm stress. Ständig panik över vad man har gjort och ännu mer panik över hur man ska klara sig framåt. Några månader har jag haft bara 100lappar kvar på kontot med 3 veckor till lön. Är det här boven bakom mitt dåliga humör? Är det rimligt att tro det? Vad har ni andra som haft spelmissbruk/spelberoende för erfarenhet?
 
Senast ändrad:

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
251
Mottagna reaktioner
79
Poäng
226
Sista året har mitt humör varit en bergochdalbana. Har varit så lättirriterad att jag knappt känt igen mig själv. Så läste jag en artikel skriven av en psykolog. Om att nervsystemet överbelastas av stress om vi ständigt pendlar mellan att älta det som varit och oroa oss för det som kommer. Att vi inte får nån återhämtning om vi inte kan vara här och nu ibland. Och då insåg jag att spelmissbruket jag haft har varit en enorm stress. Ständig panik över vad man har gjort och ännu mer panik över hur man ska klara sig framåt. Några månader har jag haft bara 100lappar kvar på kontot med 3 veckor till lön. Är det här boven bakom mitt dåliga humör? Är det rimligt att tro det? Vad har ni andra som haft spelmissbruk/spelberoende för erfarenhet?
Stress kan göra enormt mycket för både det fysiska och psykiska måendet så jag tror absolut ditt besvär med pendlande humör har med det att göra. En enorm press att hela tiden oroa sig.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 325
Mottagna reaktioner
802
Poäng
717
Tack för input. Jag var sjukskriven i utmattningssyndrom för ca 5 år sen, och har väl känt att jag återhämtat mig hyffsat om än aldrig helt. Men häromdagen gjorde jag, pga bland annat mina humörsvängningar, ett test för att se om jag möjligen låg på gränsen igen. Jag låg långt över gränsen. Betydande utmattning löd domen. Jag behöver ta detta på allvar. Mitt humör framförallt. Det går ut över allt och alla, till och med på jobbet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp